<Zpět
Proč jezdit na LPG?
Jednoduchá odpověď může znít – protože se to zkrátka vyplatí 🙂 Pochopitelně k tomu, aby LPG ve vašem vozidle splnilo očekávání, je nutné dopředu vzít v úvahu mnoho faktorů, jako je stáří a celkový stav vozu, roční nájezd kilometrů, předpokládaná návratnost investice, či vhodnost použití do daného automobilu.
Nejste si pořád jisti, jestli se vám montáž vyplatí a přinese více výhod než nevýhod? Pak posuďte sami:
Značná úspora nákladů za pohonné hmoty
Kdo jezdí na plyn, chce především šetřit. A že zdaleka nejde o zanedbatelné cifry,
Osvobození od silniční daně
Od roku 2009 jsou firemní vozidla, která mají zabudovaný alternativní pohon LPG či CNG, osvobozena od placení silniční daně.
Prodloužený celkový dojezd
Režim jízdy na benzín zůstává ve vozidle zachován. S dvěma plnými nádržemi se tak dojezdové možnosti vozu zásadně navyšují.
Větší bezpečnost než u benzínu
Víte, že schválená zařízení musejí splnit podstatně náročnější bezpečnostní testy, než části benzínového či naftového vozu? Další podrobnosti se dočtete v sekci Bezpečnost.
Ekologický provoz
Protože se jedná o plynné palivo, nevznikají při jeho spalování žádné saze. Výrazně se snižují také hodnoty emisí CO2 a skleníkových plynů.
Hustá síť čerpacích stanic
V České republice je dnes k dispozici už více než 1000 čerpacích stanic s LPG. Problém s tankováním nebudete mít ani v zahraničí.
Propan-butan nelze odcizit
Mnoho lidí se již setkalo s provrtanou palivovou nádrží a odcizenými pohonnými hmotami. Buďte si jisti, že s LPG se vám nic podobného nestane.
Hodně zájemců odrazuje od montáže vyšší pořizovací cena. Kdo umí počítat, ví, že se mu v budoucnu částka mnohonásobně vrátí.
Při provozu na LPG dojde k navýšení spotřeby oproti benzínu o zhruba 10-20 %. Záleží na stylu jízdy, stavu motoru a seřízení. Po uvážení rozdílu cen obou paliv jste ale nákladově stále minimálně na polovině.
Při průměrném nájezdu 20-30 tkm ročně představují náklady na údržbu cca 1.000 Kč. Jedná se o pravidelnou revizi, výměnu filtru a kontrolu seřízení.
To nastane při použití válcové nádrže. Dnes se však nádrže montují prakticky pouze do prostoru rezervy. Pokud rezervu nemáte v povinné výbavě vozu, můžete situaci vyřešit dokoupením opravné sady defektů.