Proč jezdit na LPG?

<Zpět

 

Proč jezdit na LPG?

Jednoduchá odpověď může znít – protože se to zkrátka vyplatí 🙂 Pochopitelně k tomu, aby LPG ve vašem vozidle splnilo očekávání, je nutné dopředu vzít v úvahu mnoho faktorů, jako je stáří a celkový stav vozu, roční nájezd kilometrů, předpokládaná návratnost investice, či vhodnost použití do daného automobilu.

Nejste si pořád jisti, jestli se vám montáž vyplatí a přinese více výhod než nevýhod? Pak posuďte sami:

TickZnačná úspora nákladů za pohonné hmoty
Kdo jezdí na plyn, chce především šetřit. A že zdaleka nejde o zanedbatelné cifry,

TickOsvobození od silniční daně
Od roku 2009 jsou firemní vozidla, která mají zabudovaný alternativní pohon LPG či CNG, osvobozena od placení silniční daně.

TickProdloužený celkový dojezd
Režim jízdy na benzín zůstává ve vozidle zachován. S dvěma plnými nádržemi se tak dojezdové možnosti vozu zásadně navyšují.

TickVětší bezpečnost než u benzínu
Víte, že schválená zařízení musejí splnit podstatně náročnější bezpečnostní testy, než části benzínového či naftového vozu? Další podrobnosti se dočtete v sekci Bezpečnost.

TickEkologický provoz
Protože se jedná o plynné palivo, nevznikají při jeho spalování žádné saze. Výrazně se snižují také hodnoty emisí CO2 a skleníkových plynů.

TickHustá síť čerpacích stanic
V České republice je dnes k dispozici už více než 1000 čerpacích stanic s LPG. Problém s tankováním nebudete mít ani v zahraničí.

TickPropan-butan nelze odcizit
Mnoho lidí se již setkalo s provrtanou palivovou nádrží a odcizenými pohonnými hmotami. Buďte si jisti, že s LPG se vám nic podobného nestane.

A co nevýhody? Jak jistě dobře víte, všechno má svá pro i proti. Jinak tomu není ani u LPG pohonu, byť některé zápory v jádru ani nejde považovat přímo za nevýhody.
NevýhodaVstupní investice do přestavby
Hodně zájemců odrazuje od montáže vyšší pořizovací cena. Kdo umí počítat, ví, že se mu v budoucnu částka mnohonásobně vrátí.
NevýhodaZvýšení spotřeby o cca 15 %
Při provozu na LPG dojde k navýšení spotřeby oproti benzínu o zhruba 10-20 %. Záleží na stylu jízdy, stavu motoru a seřízení. Po uvážení rozdílu cen obou paliv jste ale nákladově stále minimálně na polovině.
NevýhodaNáklady na revize a servis
Při průměrném nájezdu 20-30 tkm ročně představují náklady na údržbu cca 1.000 Kč. Jedná se o pravidelnou revizi, výměnu filtru a kontrolu seřízení.
NevýhodaZmenšení zavazadlového prostoru
To nastane při použití válcové nádrže. Dnes se však nádrže montují prakticky pouze do prostoru rezervy. Pokud rezervu nemáte v povinné výbavě vozu, můžete situaci vyřešit dokoupením opravné sady defektů.