<Zpět
Bezpečnost provozu na LPG
Mnoho zájemců o montáž plynového zařízení odrazují od realizace přestavby obavy o vlastní bezpečí. Těžko se vymazávají z podvědomí veřejnosti historky o shořelých vozech následkem exploze plynové lahve, a tak kolují a zřejmě vždy budou kolovat mýty o LPG jako nebezpečném palivu. Je však třeba uvést na pravou míru, proč k takovým situacím vůbec docházelo.
Není asi žádný tajemstvím, že před legalizací LPG montáží si mnoho domácích kutilů provádělo „garážovou montáž“ směšovače s propan-butanovými lahvemi. Takto neodborným zacházením skutečně čas od času došlo k výbuchu a škodě na majetku i lidském zdraví.
Výsledky následných vyšetřování se však shodovaly – příčinou byla nejčastěji neodborná montáž za použití nevhodných komponentů, neodborný servis, neopatrnost a nedodržování základních bezpečnostních pravidel.
Pokud přestavbu provádí odborná montážní firma, máte záruku, že do vozidla přijde schválené a homologované zařízení, které musí splnit přísné bezpečnostní normy.
Pravdou je také to, že se žádný uživatel vozidla nezabývá úvahami o nebezpečnosti benzínu nebo nafty. Je to zkrátka součást našeho každodenního života. LPG nádrže jsou – narozdíl od těch benzínových či naftových – určeny k plnění paliva pod tlakem. To znamená, že jsou vyrobeny z mnohem silnějšího materiálu a jsou tak několikanásobně odolnější.
Jsou konstruovány k uchovávání paliva pod tlakem kolem 7,5 baru, ale před schválením do silničního provozu musí vyhovět tlakové zkoušce 48 barů! Celé zařízení je konstruováno tak, že v případě požáru vozidla je znemožněn únik plynu uzavřením ventilů nádrže.